perjantai 18. marraskuuta 2016

Nyt lähtee sukka irti!

Kaikki alkoi siitä, kun me hassuteltiin vain... Mikä on yksi hienoimmista asioista lasten kanssa? Se, kun aikuinenkin voi antaa itselleen luvan hassutella. Kaikilla ei ole sellaisia ystäviä, joiden kanssa uskaltaa heittäytyä hupsuksi. Aikuisia kun ei muka saisi "lapsettaa". Aikuisia, jotka pelleilevät ja nauravat isoon ääneen, katsotaan usein moittivasti. Humalatila on anteeksi antava selitys, toisinaan. En voi vedota siihenkään, onneksi se ei minua haittaa. Ja lapset, hehän rakastavat sitä, kun äiti tai isä hassuttelee ja pelleilee heidän kanssaan. Jaettu nauru on paras nauru.


Siitä lähti syntymään tämä mestariteos. :D Me olemme tyttärieni kanssa tottuneet pitkiin automatkoihin, joiden aikana radio soi ja laulu raikaa. Pitkät matkat kestää paremmin, kun heittäytyy hupsuksi ja hassuksi. Meidän autossa äiti, eli minä, jos jäi epäselväksi, usein alkaa laulaa jollain omituisella äänellä (kuulostaa kamalalta, mutta naurattaa meitä) tai muuntelee sanoja. Kiira ja Liia pitävät Cheekin kappaleesta Sokka irti, jonka sanoma ei toki ole ihan pikkulasten heiniä. Ei sillä, että oikeastaan itsekään allekirjoittaisin kappaleen tematiikan, mutta tarttuva biisi se on silti. Lapset eivät tiedä, mikä on sokka, joten oli helppo vaihtaa sen tilalle sukka. Sukka irti! Se nauratti lapsia, ja Kiirallehan se laulu on nykyään Sukka irti. :D (Anteeksi, Cheek.)

Kertosäe muokkautui sitten muotoon "Sukka irti, mä vedin päivin öin, pesuvedel läträämisen laiminlöin". Siitä syntyi ajatus, että mitä jos kirjoittaisi koko biisin uusiksi. Voitaisiin lasten kanssa revitellä oikein kunnolla tässä hupsuttelussa. ;) Äiti saa hupsutella sydämensä pohjasta sanoituksen kanssa ja lapset sitten laulaessa. Tjsp. Ja koska haluan kannustaa etenkin kaikkia muitakin vanhempia hassuttelemaan lastensa kanssa, ja aikuisia ylipäätään, niin jaan tämän hienon (kröhöm) version kanssanne. Hölmöily on joskus hyvästä!

Huom! Kirosanan olen lauluun jättänyt, koska mielestäni ne kuuluvat suomen kieleen. Meillä ei turhaan kiroilla, mutta joskus pääsee äidiltä niin sanottu ärräpää lastenkin kuullen. Lapsille olen kuitenkin opettanut, että kiroilua saa harrastaa vain tietyissä tilanteissa. Ei jatkuvasti. Tätä sääntöähän noudatan itsekin. Eivätkä lapset ole vielä joutuneet tilanteisiin, joissa voisi kiroilla. ;)

Joten oikein hassun hauskaa alkavaa viikonloppua ja eiköhän päästetä...

Sukka irti 

Hei! Sukka irti, jee! Sukka irti, jee! Jee-ee-e-ee-e!
Sukka irti, mä hölmön vedon löin, ja pesuvedel läträämisen laiminlöin.
Buum buum pau! Mä vedän sukan irti
Kyyneleet on mun silmis, haju ku härskis sillis
Boom shakalaka, happee saatana! 
Narul on kuivaa, konees on märkää
Tää sukka harmaa mua yksin ei kykene tyrmään
Muut aina pystyy mua yllyttään
miks epäillä, en oo kyselly ennenkään
Mee metsään meditoimaan, jos haluut raitist ilmaa
mut jos oot messissä, sukka jalkaan
Viisaat ei kuule, mut älä sano tyhmällekään
Ne sit ku lähtee täysil mukaan vetään
Sellanen pikkuvika täs on kai,
ku jatkaa, haju voimistuu viikoittain
Lasken maskin alas, ku oisin konna vain
Vedän pipon päähän, kestän kai
     Sukka irti, mä hölmön vedon löin
     ja pesuvedel läträämisen laiminlöin
     Sukka irti, mä hölmön vedon löin
     kun pesuvedel läträämisen laiminlöin
     Oo-oo-oo-o-oo-o! Sukka irti, jee! Sukka irti, jee! Jee-ee-e-ee-e!
     Kun pesuvedel läträämisen laiminlöin.
Jos sä oot tullu mukaan vaan mäkättämään
ni oisit voinu jäädä himaas vaan jäkättämään
Meitsi nauraa ja hohottaa
vaik sukka hikoo, haisee ja nolottaa
Luvataan fyrkkaa, otetaan mittaa
täs jengis ei yksikään mua pysty haastaa
Jos tekee vaikka mieli voittaa nami
ni siin on sit turha epäröidä, mami
Jos sukkaa pitää, sitä pitää
ei auta ku kestää tää, viel pitää
Älä anna sukkamehun hyytyy
Ei haju miestä kaada, jos tulitikku syttyy
     Sukka irti, mä hölmön vedon löin
     ja pesuvedel läträämisen laiminlöin
     Sukka irti, mä hölmön vedon löin
     kun pesuvedel läträämisen laiminlöin
     Oo-oo-oo-o-oo-o! Sukka irti, jee! Sukka irti, jee! Jee-ee-e-ee-e!
     Kun pesuvedel läträämisen laiminlöin.
Vaikka meikäläinen alkaa ontumaan, mä en ala sortumaan
Tän kesän pärjään, mä veistän läppää, hajuun alkaa tottua
Vaikka meikäläinen alkaa ontumaan, mä en ala sortumaan
Tän kesän pärjään, mä veistän läppää, hajuun alkaa tottua
     Sukka irti, mä hölmön vedon löin
     ja pesuvedel läträämisen laiminlöin
     Sukka irti, mä hölmön vedon löin
     kun pesuvedel läträämisen laiminlöin
     Oo-oo-oo-o-oo-o! Sukka irti, jee! Sukka irti, jee! Jee-ee-e-ee-e!
     Kun pesuvedel läträämisen laiminlöin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti